top of page

Viata alaturi de o Soție cu Hipotiroidism


In cazul în care cineva nu "trăiește în pantofii tai" îi este greu să înțeleagă ce face hipotiroidismul din tine. Nu am nici o îndoială, există mulți oameni în viața care nu înțeleg experiența dvs. in legătura cu hipotiroidismul. Poate că acest articol îi va ajuta să înțeleagă experiența dvs. un pic mai bine. " Numele meu este Palle, și sunt căsătorit cu Helle Sydendal. În munca si cursurile soției mele cu pacienții activi, reuniți cu rudele lor și in alte angajamente, nu pot să nu observ asemănările în poveștile oamenilor. Cu toate acestea, un lucru m-a lovit cel mai mult : atât de mulți se luptă cu diverse probleme în viața lor cotidiană - în special în viața lor de familie și în cea profesională. La cursurile ei, mulți oameni - mai ales soții - m-au întrebat cum este căsătoria noastră cum a supraviețuit atât de mult, cum a fost pentru mine să trăiesc cu o femeie care suferă de hipotiroidism și care este modul în care işi pot sprijini soțiile. Hipotiroidismul poate fi greu într-o căsătorie. Pentru multi pacienți, hipotiroidismul poate fi o boala crudă cu care să trăiască, mai ales cu toate simptomele sale oribile. Cu toate acestea, dacă adăugați si un divorț / sau poate pierderea locului de muncă, face chiar mai rău - am întâlnit o mulțime de oameni în această situație. Și nu există nici o îndoială că hipotiroidismul poate fi greu într-o căsătorie. Ca soț, veți auzi, probabil, despre această boală foarte multe pentru că afectează toate aspectele legate de viața ta și de cea a soției tale. În plus, s-ar putea să fiți deja obosit de a asculta plângerile sale, să nu mai vorbim că ar putea să nu fiți întotdeauna interesant vorbind despre aceasta boala. Dar nu renunță încă, cum există speranță in toate si ajutorul vine cu un tratament corect. Permiteți-mi să descriu unele dintre experiențele mele cu boala sotiei mele nediagnosticate, și în final tratate. Ea a fost bolnavă ani de zile înainte de a fi diagnosticată. În primul rând, acum îmi dau seama că soția mea a avut deja simptome de hipotiroidism din primul moment in care ne-am întâlnit. Ea a avut întotdeauna o senzație de "congelare", avea nevoie întotdeuna de o pătură în plus sau de un sacou , chiar și în timpul verii. Asa a fost de cum am cunoscut-o - că are nevoie de căldura mea. Așa au trecut anii, tot mai multe simptome au devenit cunoscute. Nu numai ca ea câștigă in greutate, dar ea avea nevoie de somn mai mult. A suferit si de preeclampsie, atunci când a dat naștere băieților noștri. Dar la momentul respectiv, nu știam că Helle era de fapt bolnavă - M-am gândit că era o parte integrantă a îmbătrâniri. Dar Helle era convinsă că ceva era în neregulă cu ea. În cele din urmă, ea a fost diagnosticata cu hipotiroidism și i s-a spus că avea nevoie medicamente pentru tot restul vieții ei si că s-ar simți bine din nou și că simptomele ei ar disparea in cele din urma. Din păcate nu au disparut. Nu mi-am dat seama cu adevărat că era bolnavă - Am fost ocupat. Nu cred că nu am fost de fapt, pentru o clipa un suport, chiar dacă deja era diagnosticata. Sigur, am știut că era bolnavă. Dar eu, de asemenea am știut că era pe medicatie si că ar trebui să fie bine, așa m-am gândit! Am fost prea ocupat și prins in a gestiona atât munca mea cât și aproape toate treburile casnice de la domiciliu : pregătirea cinei, baga rufele la spalat, ridicarea copii de la gradinita si scoala, toate în același timp. Am fost prea ocupat pentru a fi cu adevărat conștient de boala soției mele. * Dormea toată ziua. Desigur, mă intrebam de ce, uneori, soția mea întotdeauna dormea când venea de la locul de muncă. Uneori, ea dormea până a doua zi când trebuia să meargă din nou la muncă. M-am întrebat de ce dintr-o dată părea să aibă probleme cu angajatorul - a fost un angajat extrem de apreciat căreia i-au fost încredințate o multime de responsabilității. Ea a folosit ca argument acestea in discutiile cu seful, atunci când încerca să interfereze cu munca ei. Dar dintr-o dată, spiritul ei a dispărut. * Uita totul Mă întrebam de ce ea, care reținea totul, uita - tot timpul: punga, cardul de credit, telefonul mobil, lista de cumparaturi, unde a fost și unde se ducea..Mult timp sunau telefoanele de la oameni draguti care găseau cardul de credit sau cate o geantă a sotiei. Ea işi făcea o nouă carte de credit - (și toate celelalte cărți) tot timpul - inclusiv noi coduri, că ea nu și le putea aminti. Și cumparam noi telefoane - am cheltuit o avere pe telefoane mobile. Uneori soția mea mă suna dintr-un loc în care ajunsese în timp ce conducea, după ce uita de ce trebuia sa fie acolo. Sau, ea mă suna ca intarzie, pentru că a trebuit să tragă pe dreapta și să tragă un pui de somn. * Continua sa câștige in greutate Chiar dacă tinea o dieta serioasă, continua sa câștige in greutate mai mult ca inainte. Nu am putut înțelege de ce ? La urma urmei, ea a dat naștere a doi băieți. Poate că era firesc. Nu conta pentru mine - pentru că eu imi iubesc soția. * Vizite tot timpul la Medici În tot acest timp, ea isi vizita doctorul destul de des, iar mai târziu un endocrinolog .Sincer, nu-mi amintesc detaliile. Ea se plângea adesea la mine despre cresterea in greutate si despre problemele sale cu dorința de a fi înapoi în formă. Abia putea să meargă, chiar pe scari (trepte putine), lua o pauză pentru a respira. Am ascultat, dar nu am ințeles cu adevărat destul. Și, desigur, uneori, ma cam săturasem de a vorbi despre aceasta boala. Am sperat că medicii o ajutau. Cu toate acestea, ei nu au reusit nimic. Și viața a continuat asa cum era... * Mi-am recuperat soția înapoi Într-o zi mi-a spus că a găsit un nou medic (din nou!). El se pare că ia dat un alt tip de medicament - nu am înțeles cu adevărat în acel moment care era diferența. Am fost ocupat. Dar s-a întâmplat ceva. Soția mea sa schimbat, nu instantaneu dar treptat. Starea ei sa schimbat. Ea a fost mai fericită și spiritul ei s-a întors, încet, dar sigur. Apoi, ea a pierdut in greutate. După doi ani de reglare a medicamentelor, ea s- a comportat din nou - frumos și plină de energie. Și apoi a scris o carte. În cele din urmă am înțeles.. A fost atunci când am citit manuscrisul pentru noua ei carte, în cele din urmă mi-am dat seama ce a fost si prin ce a trecut cand fusese bolnavă. De asemenea, mi-am dat seama cât de teribil a fost tratată de medici și oamenii , inclusiv de mine și câti medici a schimbat pana a găsit medicul care a înțeles hipotiroidismul. Cartea în cele din urmă m-a ajutat să accept și să înțeleg boala soției mele și am realizat cum puteam să o susțin. * Am devenit memoria ei. După Helle, in cele din urmă a primit un tratament adecvat, chiar nu cred că mai simte boala. Ea este din nou persoana cu care m-am casatorit acum 17 ani. Dar Helle încă are nevoie de ajutor și sprijin. Hipotiroidismul este cronic și dacă ea uită medicamentele, chiar și pentru doar câteva zile, simptomele ar putea reveni din nou. Ea trebuie să ia pastile de ei de trei ori pe zi. La început Helle ura când mă uitam în cutia ei cu pilule de teamă că ar fi uitat să ia o parte din pastile. Dar a învățat să accepte - pentru că dacă ea uita pilulele - simptomele se întoarceau și ea devenea uitucă și, prin urmare uita să ia și mai multe pastile. Deci am devenit memoria ei. În fiecare dimineață se ia primele pastile și verificați dacă își aduce aminte de toate pastilele cu o zi înainte. Atâta timp cât Helle ia medicamentele, hipotiroidismul nu mai afectează viața noastră. - Ce poti face? Cum vă puteți ajuta soția cu hipotiroidie (sau soțul, prietena, prietenul, ruda)? Că într-adevăr depinde dacă el / ea să fie bine tratat/ă sau se luptă doar pentru a fi diagnosticat/ă sau a găsi doza potrivită sau tratamentul. Dacă el / ea încă se luptă cu simptome și / sau a găsit tratament, sunt multe lucruri care le puteți face: * Cel mai important: amintiți-vă că vă iubiți. * Amintiți-vă cum v-ati indragostit prima dată. Ajuta reciproc pentru a vă aminti acele momente prețioase. Veți avea nevoie de ele pentru a trece prin momente dificile. * Acceptă și înțelege situața ei / lui. S-ar putea să vă fie de ajutor dacă cititi despre experientele altor pacienti. Vă veți da seama că alți pacienți sunt în aceeași situație și că există speranță pentru o viață normală din nou. * Nu vă așteptați la prea mult de la ea / el în viața de zi cu zi. Probabil va trebui să preluați cea mai mare parte din lucrările practice și din jurul casei. * Nu lăsați să o vadă medicul singur. O persoană care suferă de hipotiroidism vor găsi adesea greu de explicat simptomele lor. Fi acolo pentru a sprijini și, dacă este necesar, să fi avocatul ei. Ajut-o intr-un tratament adecvat. Și dacă este necesar, ajuta-o să găsească un alt medic. * Citiți cărți despre hipotiroidism - pentru că, probabil, nu se poate concentra să işi amintească ceea ce citește. * Amintiți-vă, există întotdeauna speranță. Având în vedere dreptul de tratament, șansele sunt că soția ta se va recupera și va fi ea însăși din nou. Poate că are nevoie de ajutor cu medicamentele . Dozele trebuie uneori să fie reglate și ajustate. Fiți conștienți de starea soției tale - dacă s-a schimbat? Veți fi, probabil, primul care observă. Este obosit și uituc din nou? Poate are nevoie de o marire in doza - vorbeşte cu doctorul. Sau este agitată și neliniștită? Poate doza este prea mare - vorbește cu doctorul. * Viața poate deveni din nou normală Când soția ta este bine tratată, probabil nu va avea nevoie de mai mult sprijin ca înainte, cu excepția de a vă asigura că ia medicamentele ei. De asemenea, s-ar putea să fie nevoie de ajutorul tau pentru a explica boala ei la alte persoane. Hipotiroidismul este o boala trivializată și foarte puțini nu știu nimic despre consecințele și amploarea bolii. Acceptă că hipotiroidismul va face parte din viețile voastre pentru totdeauna. Dar gestionați-l corect și hipotiroidismul nu va avea nici un impact asupra modul în care vă trăiți viața. - Helle Sydendal fost bolnavă cu hipotiroidism de ani de zile. Când ea a fost în cele din urmă diagnosticată, a fost tratată cu un medicament numai pe bază de T4, cunoscut sub numele Eltroxin. Simptomele nu au dispărut - au ajuns mult mai rău. Până când ea a găsit un nou medic care a adăugat liothyronine (T3) la regimul ei de tratament si s-a simțit bine din nou."

Sursa : Articol aparut in 19 octombrie 2015 si postat de Dana Trentini - HypothiroidMom

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page