top of page

Speranță pentru Hashimoto - partea I

Povestea luptei unei femei pentru a-și salva Tiroida! 

Să începem cu începutul ...  Mai 2007: Stăteam la cinematograf cu familia, gândindu-mă la afacerea mea, când o glandă mică, pe care nu i-am acordat niciodată atenție, a decis să fie în centrul atenției. În câteva minute, când mă bucuram de o zi plăcută cu familia, m-a apucat o durere oribilă în piept, în inimă și în partea stângă a corpului meu, amorțită. M-am ridicat repede și i-am spus surorii mele: "Cred că am un atac de cord!" Apoi a ieșit. Destul de jenant într-un cinematograf. A fost chemată o ambulanță și am fost dusă la Urgențe. Mi s-a spus că EKG-ul meu arăta normal și nu era nimic în neregulă cu inima mea. Doctorul nu era sigur ce s-a întâmplat. O lună mai târziu mi-am dat seama că a fost un atac de panică! (O modalitate frumoasă prin care tiroida mea mi-a spus că e gata să renunțe la fantomă). Am avut un alt atac de panică în mall-ul local și asta a fost pentru mine! NU mai ieșeam din casă! În următoarele câteva săptămâni am început să fac atacuri de panică, noaptea și în timpul zilei, nu puteam mânca pentru că îmi era atât de greață. Știam că ceva este foarte greșit, așa că într-o seară am plecat la Urgențe. Mi-au spus că nu s-a întâmplat nimic și mi-am cerut să Nu mai fumez, să Nu mai beau alcool sau cafeină. Când i-am spus că nu fac nimic din cele de mai sus, Doctorul a spus: "Mâncați ciocolată?" I-am spus: "Ei bine, sunt o femeie, desigur, fac o mulțime!" Și a spus: "Asta ar putea fi ceea ce provoacă problemele inimii!" Cu asta au spus să mă duc acasă și să încerc să mă relaxez. După cum probabil ați ghicit, m-am întors la Urgențe câteva nopți mai târziu! Am făcut niște cercetări și am știut că am multe simptome de Hipotiroidism. L-am rugat pe doctorul de la Urgențe să-mi testeze Tiroida. Aproximativ o oră mai târziu a venit cu rezultatele și a spus "Totul arată grozav!" Am fost șocată! Apoi a spus: "Poate ești prea îngrijorată și asta te face să nu te simți bine". Un mod plăcut de a spune "Ai ceva mental și crezi că ești bolnav!" M-am dus acasă și am strigat, ceva ce nu fac prea des. M-am simțit fără speranță! Nici doctorii nu păreau să știe de ce eram bolnavă sau la ce să am grijă. Următoarele 3 luni au fost un coșmar! În fiecare săptămână au apărut simptome noi, iar atacurile de panică au devenit atât de rele încât nu am putut nici măcar să merg la căsuța poștală pentru a primi poșta. M-am dus la medicul meu local să fac un test de sânge, mi-a spus că toate testele mele de sânge arată bine. În acest moment m-am săturat să trec prin locurile publice și am decis că nu voi mai merge la niciun doctor! Când se termina vara, am hotărât să îi mai dau o șansă unui doctor. I-am spus soțului meu că doctorul ăsta este ultima mea speranță și dacă nu poate să-și de-a seama ce este în neregulă cu mine, trebuie să trăiesc cu asta!

Wow!! Cineva chiar știe ce fac! Septembrie 2007: M-am întors la spital pentru a vedea un practician medical care a lucrat într-un centru de femei. După ce i-am spus de toate simptomele mele, a spus că sună ca și când am o problemă tiroidiană. I-am spus că mi-am testat tiroida în iunie. A întrebat: "Unde ați făcut testul de sânge pentru tiroidă". I-am spus: "Aici, la acest spital, la Urgențe, dar mi-au spus că nimic nu este în neregulă". A chemat imediat asistenta cu rapoartele de laborator. S-a întors în cameră și a spus: "Nu, nu ai o problemă tiroidiană!" A spus că rezultatele laboratorului din iunie mi-au arătat TSH (hormonul stimulant tiroidian) la 6, TSH (0.3-3.0). În cazul în care TSH este peste 3.0 este un semn că tiroida se luptă pentru a produce cantitatea adecvată de T4 și T3 necesare corpului. Deci, glanda pituitară trebuie să scoată mai mult hormon stimulant pentru a face munca tiroidiană mai grea. Crezi că doctorul de la Urgențe ar fi prins asta?! Unul din multe lucruri pe care le-am învățat în acest proces este de a ghici mereu tot ce ți se spune și de a face întotdeauna cercetări pe cont propriu! Nu am putut să cred că am fost trimisă acasă de la Urgențe fără să fi anunțat că aveam Hipotiroidism. Medicul a prescris Synthroid (înlocuirea sintetică a hormonului T4, echivalent cu Eutirox) și mi-a spus că trebuie să merg la un endocrinolog deoarece nu era foarte calificată să trateze hipotiroidismul. Nu am vrut să continui cu o pastilă pe care trebuia să o iau zi cu zi pentru tot restul vieții mele, care avea și o listă lungă de efecte secundare, dar m-am gândit că o să încerc câteva săptămâni. După 5 zile de la administrarea sinteticului, m-am simțit mai rău ca niciodată! Inima îmi fugea și nu puteam ține mâncarea. M-am rugat în mod constant să mă simt mai bine și cum aș putea să știu ce să fac pentru a depăși această boală. Am avut un sentiment puternic că Synthroidul Nu era pentru mine, așa că am încetat să-l mai iau și am început ore întregi de cercetare pentru a determina de ce tiroida mea a eșuat și dacă ar exista o cale naturală de a o repara.

Ding Ding Ding! boala Hashimoto! După săptămâni de cercetări, m-am întors la medicu și i-am cerut să parcurgă câteva teste pentru a vedea dacă am anticorpii TPO ( Hashimoto), nu știai asta! Acei mici anticorpi mi-au atacat Tiroida! Intervalul normal de ATPO este sub 60, la mine au fost 602! De asemenea, au ieșit pozitivi anticorpii TgAb. A fost ușor ridicat 24,6 (intervalul normal este sub 14 ani). În cele din urmă am știut ce mi-a provocat moartea tiroidei! Acum trebuia să găsesc o cale de a lupta! 

Endocrinologistul..Blah..blah..blah .. Încă septembrie 2007: Deci, iată ce știu: Am o boală Hashimoto TSH de 6,9 ​​(medicul a retestat pentru a asigura că valoarea este ca în luna iunie). Am anticorpi TPO la 602 și Synthroid nu mi-a făcut nici un favor și m-am simțit prost! Deci, la Endocrinolog, ca și la medicul meu o să vorbesc. Acest Endo se presupune a fi "unul dintre cei mai buni" din statul în care trăiesc, deci cred că o să încerc. Pentru a face o scurtă intervenție, conduc de o oră pentru consult, doar pentru a-mi spune că am boala Hashimoto ! CREZI!! Și nu pot face nimic în privința asta. Când îi spun că Synthroid m-a făcut să fiu mai bolnav, spune: "Pentru că atunci când tiroida ta este atacată și în timpul "morții" vei avea puncte în care ești hipertiroid". Deci, eu întreb "ce ar trebui să fac?" Ea spune: "Vom avea doar de așteptat până când moare tiroida, atunci vă vom medica." Întreb "Cât timp va trebui să aștept să moară tiroida mea?" Răspunsul ei: "Nu știu", Eu: "Ei bine, vreau să am copii, va avea acest efect de a avea copii". EA : "Copiii vă supără, oricum, Hahahah !" Cineva să mă împuște acum! M-am ridicat brusc și am ieșit din biroul ei! Am intrat în mașină la soțul meu și am început să plâng. A fost oficial ... NICI UN AJUTOR! NICI NU A ÎNCERCAT!!! 

Dacă vreți să faceți ceva bine, vă rog! Octombrie 2007: După săptămâni de cercetări pentru remedii naturale pentru boala Hashimoto, am întâlnit sute de ierburi, vitamine și minerale care ar putea ajuta. Problema este de unde încep? N-am vrut să încerc tone de lucruri diferite și să pierd bani pe ceva care ar putea să nu funcționeze. Mai mult decât orice, n-am avut timp să joc în încercare și eroare cu toate aceste opțiuni, deoarece eram prea bolnavă ca să aștept luni întregi pentru a vedea ce ar funcționa. Într-o zi am dat peste un articol aleatoriu despre minerala numită Selenium. M-am rugat pentru un mod natural de a depăși această boală și când am citit acest articol, am avut un sentiment copleșitor că ar trebui să îl încerc. Articolul a sugerat 200 mcg de seleniu, cu 400 UI de vitamina E. Așa că am cumpărat online la magazinul de vitamine. CEA MAI BUNĂ DECIZIE DIN VIAȚA MEA! În 4 zile de la administrare, atacurile de panică s-au oprit! 8 zile mai târziu o altă întâlnire cu un nou Endocrinolog care mi-a retestat sângele. Rezultatele mele au fost că TSH-ul a scăzut la 5.3. Endo m-a avertizat că probabil este doar de moment și că ar fi putut scădea deoarece am luat Synthroid timp de 5 zile cu o lună înainte și să nu îmi fac speranțe. Ei bine ... speranțele mele în sus! Notă : Persoanele cu Hashimoto nu trebuie să ia suplimente de iod. Iodul este foarte inflamator dacă aveți boala Hashimoto. 

Ce binecuvântare! Sfârșitul lunii decembrie 2007: În sfârșit, încep să mă simt din nou normal. Am luat seleniu și vitamina E timp de 2 luni. E timpul să-mi testez din nou sângele! REZULTATE: TSH 2.3 (6.9 în septembrie) Anticorpii TPO 309 (602 în septembrie) Anticorpii TgAb sunt complet plecați! Aș spune că am făcut unele progrese! Acum va trebui să aștept și să văd dacă acesta este răspunsul la care mă rugam și dacă îmi pot menține stabilitatea asupra seleniului și a vitaminei E sau ar trebui să continui înlocuirea hormonului tiroidian? E timpul să sfidez șansele!

Hop, Skip și un salt înainte!

Februarie 2010: Știu! Au trecut câțiva ani! Încă mai iau numai seleniu și vitamina E, TSH-ul meu este de 2,0, iar anticorpii TPO sunt 290. În acest moment mă simt destul de bine, dar nu complet normal. Încă mai am simptome hipotiroidice cum ar fi:


 Oboseală


 Dureri de cap


 Greaţă


 Palpitații ale inimii 

Toate aceste simptome nu sunt la fel de rele ca în 2007, dar acestea nu sunt încă plăcute și aș vrea să scap de ele. După efectuarea unor cercetări online, am descoperit că unul dintre cele mai importante teste pe care trebuie sa-l obțin atunci cand ești hipotiroid este FT3. Am decis să văd un doctor holistic pentru a vedea de ce încă mai am simptome cand TSH-ul meu se află într-o gama normală. Și pentru a afla ce este nivelul FT3. REZULTATE: FT3 este de 2,2 (intervalul normal este 2,4-4,4) Aha!!! Acesta ar putea fi motivul pentru care am încă simptome hipotiroidice. Am început să iau 37 mg de zinc și 1 mg de cupru după ce am citit un articol . O lună mai târziu, FT3 este la 3.0 și mă simt mult mai bine! Acum, am de-a face cu acei anticorpi TPO plictisitori ! 

(Mâine Partea a II-a)

Sursa: http://hopeforhashimotosdisease.blogspot.ro/search?updated-max=2011-05-08T10:43:00-07:00&max-results

Traducere: Echipa Tiroida România 🇹🇩

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page