top of page

Povești de Succes - Christie & Psoriazisul

Inversarea psoriazisului: o călătorie complexă Kimberly, o cititoare de pe pagina de Facebook, spunea: "Cred că partea frustrantă pentru mine este auzirea poveștilor, cum pe unii oamenii i-au ajutat să se vindece, fără a auzi întreaga poveste din spate, câteva lucruri pe care le-au încercat, ce nu au funcționat și de câte încercări și erori au fost necesare. La început am crezut cu adevărat că a fost un proces dificil, sau simplu, dar de fapt este întotdeauna o călătorie cu încercări, bani irosiți, lacrimi și frustrare. Cred că este important ca mai mulți oameni să știe că nu eșuează atunci când nu reușesc din prima sau chiar a zecea oară ". Sunt de acord cu Kimberly, de aceea pun atât de multe întrebări în interviurile poveștilor de succes pe care le împărtășesc pe acest blog. De aceea intervievez persoane care au ajuns la remitere, dar și pe cele care nu au ajuns. Există o mulțime de puncte pentru a sărbători calea vindecării. Perfecțiunea nu este singura definiție a succesului. Astăzi aș vrea să vă prezint o femeie puternică, persistentă, înțeleaptă și frumoasă, Christie Stallings. Are psoriazis, o boală autoimuna care determină creșterea rapidă a celulelor pielii. Celulele noi se formează în câteva zile, dar organismul nu le elimină în același ritm, așa că ele se îngroașă, petele devin roșii și se sparg. Într-o societate atât de concentrată pe aspect, aceste simptome pot provoca sentimente de rușine, vulnerabilitate și o lipsă frustrantă de control. Christie vorbește cu onestitate despre cât de incredibil de recunoscătoare este pentru multiplele moduri în care sănătatea ei s-a îmbunătățit prin dieta și stilul de viață Paleo, dar și durerea pe care o simte atunci când are loc un regres. Nu a obținut remiterea, dar nu și-a pierdut speranța. Care au fost primele simptome când ați aflat ? Primul meu simptom a fost ca o mică erupție la baza gâtului când eram însărcinată cu cel de-al doilea copil. Am avut timp de câteva luni înainte de a merge la doctor, unde am fost diagnosticată cu o dermatită seboreică. La două săptămâni de la naștere, am avut brusc aceste pete fulminante peste tot pe scalpul meu și mă simțeam absolut mizerabil. Am încercat fiecare șampon pe bază de prescripție pe care l-am putut găsi și am înrăutățit situația. Un an mai târziu, corpul meu era acoperit de pete. Apoi m-am dus la un dermatolog și am fost diagnosticată cu Psoriazis. Ce metode de tratament ați încercat mai întâi? Dermatologul mi-a prescris un steroid pe bază de spumă și soțul meu mă ajuta să-l aplic două ori pe zi pe scalp și pe corp. Arătam ca un pui ars, capul meu era o minge mare de fulgi. Știam că trebuie să găsesc o cale de a-mi vindeca corpul. Poți să descrii starea ta, în cel mai rău caz? În plus față de psoriazis, mă confruntam cu oboseală cronică, migrene și, de asemenea, m-am luptat cu o anxietate severă și depresie. Luam Zoloft și Xanax de câteva ori pe zi doar pentru a supraviețui. Nu puteam să-mi iau copiii în parc sau la magazinul alimentar, de teama unui atac de panică. Am avut chiar atacuri de panică în fiecare duminică în timpul slujbei de la biserică! Nu am vrut să fiu singură în casa cu copiii mei, pentru că mă speriam de ceea ce urma să facă corpul meu în continuare. Mergeam la medic în fiecare săptămână căutând răspunsuri. Am văzut un psihiatru care încerca să-și dea seama de ce eram atât de neliniștită și deprimată. Aveam doi copii frumoși și soțul perfect, dar mă simțeam mizerabil. În vara anului 2009, am ajuns în camera de urgență gândindu-mă că aveam un atac de cord. Ce dietă(e) de vindecare ați ales și cât de repede ați văzut rezultatele? Când am început cercetarea psoriazisului, am văzut mereu că nu era o cauză cunoscută și nici un tratament cunoscut. Am căutat informații, crezând că trupul meu încerca să mă avertizeze că ceva nu este în regulă și am vrut să-mi dau seama ce este. Am dat peste un articol care spunea să nu mai mănânc gluten și lactate. Întotdeauna mi-am alimentat familia "sănătos" sau ceea ce am crezut eu că era sănătos. Aveam o doză sănătoasă de cereale pline de lapte de mai multe ori pe zi, acum am trecut la verde cu fiecare masă (de obicei, fasole verde) și am rămas departe de siropul de fructoză de înaltă calitate și de uleiurile parțial hidrogenate. După ce am citit despre gluten și lactate, m-am îndreptat către cel mai apropiat magazin de alimente și am luat lapte de soia cu vanilie, pâine fără gluten, paste făinoase, biscuiți etc. Am crezut că acesta este răspunsul la problemele mele! Cred că a fost în 2012 când am dat peste dieta Paleo pe un grup de Facebook și am început să-mi dau seama încet de unde erau coborâșurile în dieta mea. Am trecut prin perioade prin care, cred că o mulțime de oameni trec, până am ajuns la "paleo" după dieta Standard. Încă mai pofteam la clătite, pizza, brânzeturi etc. și am încercat să le fac singură. Pur și simplu folosesc făină alternativă "fără grăsime". Câte puțin am făcut schimbări pe măsură ce m-am educat din ce în ce mai mult. În ianuarie 2013, am dat peste site-ul The Paleo Mom și am aflat despre protocolul autoimun (AIP). Când am început să mă uit și să citesc, am fost speriată și copleșită. Am avut toate sentimentele inițiale de "Ce Doamne iartă-mă am de gând să mănânc?!" Eu să mănânc ficat?!? În nici un caz! Dar am decis și am câștigat sprijinul familiei mele pentru a începe AIP pe 15 februarie 2013. Din nou, a fost un progres al unor schimbări lente. La început, eram încă hotărâtă să găsesc o modalitate de a primi dulciuri, și asta era bine dacă s-ar fi făcut corect, dar am trișat de mai multe ori pe zi. Mi-am schimbat încet dieta de a include mai puține "dulciuri AIP" și mai multe legume, ficat, supă de pui, gelatină, etc. Fiecare schimbare cât de mică a adus o schimbare imensă în sănătatea mea, fizică și psihică. Cât de repede s-au văzut rezultatele? Psoriazisul meu a făcut mici îmbunătățiri atunci când am trecut la fără gluten și o altă îmbunătățire mică pe Paleo. Dar când am ajuns la AIP am văzut rezultate mai spectaculoase. Nu numai în psoriazis, ci și în starea mea generală. Ce simptome mai rămân? În mai 2013, deodată au aparut pe fața mea noi pete. M-am dus la un kinetoterapeut și a constatat că am avut niveluri toxice de vitamina D. Foarte neobișnuit în starea noastră, dar luasem în fiecare zi 5,000-10,000UI de vitamină D timp de peste 3 ani în acel moment, prescris de medicul meu. Odată ce am încetat să mai iau, fața mea s-a liniștit în decurs de o săptămână. De asemenea, s-a constatat că am avut o creștere a candidei în intestin, precum și un parazit . Am descoperit că odată ce aceste probleme au fost corectate, vindecarea mea a început din nou într-un ritm rapid. M-am simțit aproape de remisie de mai multe ori în ultimul an. Am rămas foarte puțin psoriazis pe scalp sau corp. De ce sunt atât de aproape și apoi am un pas de regres, nu am idee. Îmi doresc să știu. Aș vrea să înțeleg tot ceea ce trupul meu încearcă să-mi spună. În octombrie 2013, m-am trezit cu noi pete peste tot. Acest lucru a fost devastator pentru mine. Psoriazisul meu a fost întotdeauna în zone pe care puteam să le ascund. Puteam să ascund pete de pe scalp cu părul și petele de pe corp cu haine. Dar cum să ascund petele de pe brațele mele? Ei bine, le-am ascuns toată iarna purtând mâneci lungi, dar vremea s-a încălzit și nu mai pot să mă ascund. Atunci când se întâmplă astfel de lucruri și se pare că nu există răspunsuri, este atât de ușor să fii descurajat și chiar deprimat. Dar când ajung la un loc mental, îmi amintesc cât de departe am ajuns. Adevărul este că nu cred că aceste pete sunt psoriazis. Nu mă dor, nu am mâncărime, nimic. Uit că le am până nu mă uit în oglindă sau purtând mâneci scurte, și asta nu este o mare ameliorare. Ce alte zone ale sănătății s-au îmbunătățit simultan? Nu-mi amintesc ultima dată când am avut un atac de panică. Nici nu-mi amintesc ultima oară când eram îngrijorată de ceva. Nu mai simt oboseală. Nu mai experimentez slabiciune, dureri de corp sau acnee. Nu mai sufăr de migrene. Nu experimentez atac de cord sau accidente cu nivelurile de zahăr din sânge. Palpitațiile inimii mele sunt foarte rare acum. Nu mai am crampe stomacale. Am energie și mă simt bucuroasă și fericită de viața, chiar și atunci când mă confrunt cu câte un regres. Nu aș schimba, cum mă simt acum pentru nimic. Ce alte lucruri faci în afara dietei pentru a susține sănătatea și vindecarea? Toată viața, rămâneam până târziu, să rezolv anumite lucruri și am fost mereu o persoană destul de conectată și stresată. Dar dupa ce am început AIP și am citit blogul și cartea PaleoMom, mi-am dat seama cât de important este somnul și managementul stresului. În loc să mă culc la ora 2 dimineața, acum merg la culcare la ora 22:00. A fost un progres lent pentru a elimina acest obicei prost. Din când în când, mă gândeam la mine: "Voi sta doar într-o singură noapte și voi face niște lucruri pe care le-am făcut și în urmă". Și plătesc pentru asta, a doua zi: Sunt obosită, nu mă simt bine, nu mă simt fericită sau nu am claritate mentală, mai puțină energie și tind să mănânc alimente pe care nu le mănânc. Pare groaznic să rămâi în plus cu 4 ore pentru a face niște lucruri, dar să te trezești și să ai, o a doua zi de 12 ore, în care absolut nimic nu poți face. În ceea ce privește gestionarea stresului, în loc să încerc să fac totul în fiecare zi, fac o prioritate și aleg un lucru care trebuie făcut. Celelalte lucruri pot aștepta. Aceste schimbări mici au făcut o mare diferență. Mă asigur, de asemenea, să mă joc cu copiii, să îmi fac timp pentru căsnicie, exerciții fizice, pentru a mă bucura de soare și pentru a mă bucura de viața mea, în loc să mă concentrez asupra problemelor zilnice. În cele din urmă, am făcut niște schimbări majore în produsele pe care le folosește familia, de la capsulele pentru spălat pe care le foloseam, până la lacul de unghii. Realizarea cât de dăunătoare erau produsele vechi pe care le foloseam și ajutându-mă să găsesc înlocuitori sănătoși, care nu sunt toxici, vegane, fără gluten etc. sunt un plus, trebuie să le verificați.

Sunteți pe medicamente pe bază de prescripție medicală? Dacă da, cum se compară cu ceea ce ați făcut înainte de dieta? Înainte de a începe dieta AIP, luam Zoloft, Xanax, progesteron bio-identic, un Xanax "natural", un supliment adrenal și steroizi topici. Nu mai iau nimic acum. Ce zici de suplimente? În prezent nu iau suplimente. Prefer să obțin tot ce am nevoie din dietă, dacă pot. Mă asigur că mănânc o grămadă de produse hrănite cu iarbă pentru echilibrul meu de omega. Mănânc ficat în fiecare zi, precum și supă de pui, usturoi și gelatină. Și, bineînțeles, cât de multe legume pot într-o zi. Cu toate acestea, deoarece am avut un regres, am decis să adaug următoarele suplimente în dieta mea: magneziu, ulei de pește și l-glutamină. M-au ajutat în trecut. Ce alimente ați reușit să reintroduceți cu succes și cât timp ați așteptat înainte de a face reintroduceri ? Am încercat să reintroduc lactatele ecologice în toamna trecută și asta nu a mers bine! În afară de asta, nu am reintrodus nici un fel de aliment. Sunt mulțumită de dieta mea, mă simt bine și nu am nicio dorință de a reintroduce nimic în acest moment. Cât de strict ați fost pe protocolul dietetic? Orice "ieftin"? Întotdeauna am fost destul de strictă în AIP. Sunt o tipă de "totul sau nimic", așa că dacă mă angajez să fac ceva, fac totul. Singura mea îngăduință este să mănânc un măr organic uscat dacă vreau ceva crocant și dulce. Care au fost/ sunt provocările pentru tine în aderarea dietei? La început am eliminat nucile, ardeii și roșiile. Am vrut ciocolata în fiecare zi. Și la început am trișat de mai multe ori cel puțin cu câte un cub de ciocolată. Din fericire am mâncat destulă ciocolată că m-am simțit rău și de atunci nu am mai mâncat nimic! Adevărata provocare este când mergi la restaurant. Mă îndrept spre restaurant și aleg ceva ușor care să facă parte din dieta mea, dacă, călătorim, îmi fac mâncarea și o încarc într-un răcitor. Îmi iau și o oală pentru a-mi face singură mâncarea. Cine vă sprijină în călătoria voastră vindecătoare? Destul de mult soțul meu, copiii și mama, și un prieten în particular, care mănâncă ca și noi. Sora mea încearcă, dar ne sprijină oferindu-ne ouă organice, salată organică și spanac, etc. și când ne invită la cină încearcă să gătească AIP. Și este foarte atentă în legătură cu ceea ce îi hrănește pe copiii, când ei rămân cu ea. Din păcate, unii oameni cred că suntem blocați și se distrează de mâncarea pe care o mâncăm deoarece ne consideră "ciudati"! Alții cred că suntem plictisitori, deoarece nu vom mânca cu ei în fiecare săptămână. Și inutil să spun, că nu mai primim invitații la cină din partea prietenilor. Cred că este copleșitor și confuz pentru ei să-și dea seama ceea ce ne hrănește și am înțeles asta. Încercăm să-i invităm pe ceilalți în casa noastră, ca să ne mai putem bucura de acele momente cu prietenii. Ce sfat le-ați da oamenilor cu afecțiuni autoimune care sunt gata să încerce vindecarea dietetică? Este greu la început? Da, dar merită. Trebuie doar să atingi un punct în care vrei să te simți bine în fiecare zi și să nu mai fii mizerabil. Odată ce vă educați despre alimentele pe care le consumați și să vă dați seama ce fac corpul vostru o să vă fie mai ușor să nu mai mâncați aceste alimente. De asemenea, doresc să fiu un bun exemplu pentru copiii mei. Vreau să aibă un început sănătos pe care eu nu l-am avut. Vreau să îi împiedic să se ocupe de problemele autoimune cu care eu am avut de-a face. Angajați-vă că veți încerca dieta timp de 6 săptămâni. Fiți stricți și fiți cu "toți". După cele 6 săptămâni, poftele voastre vor dispărea și vă veți simți mult mai bine, că veți dori să continuați. Cred că acest citat este recomandat: "Vestea bună: numai tu ești responsabil de destinul tău. Vestea proastă: numai tu ești responsabil de destinul tău. "~ Karen Salmansohn Actualizare: În săptămâna după ce am făcut acest interviu, Christie s-a dus la dermatolog și a confirmat că petele de pe brațe erau într-adevăr psoriazis. Atunci Christie și-a adus aminte că a reintrodus laptele cu doar câteva săptămâni înainte ca aceste pete să apară. Se bucurase atât de mult de iaurt și înghețată, încât a mâncat mai multe boluri pe zi timp de 4 săptămâni înainte de a se opri. Acesta este un exemplu foarte bun al capacității noastre de negare. Este greu să accepți uneori intoleranța alimentară, atât când se întâmplă, cât și să faci legătura după acest fapt. Condițiile autoimune ale pielii se vindecă adesea destul de lent, motiv pentru care Christie are încă pete pe brațe, deși încep să se estompeze. Dacă aveți un regres în vindecarea dvs., priviți cu atenție dieta și stilul de viață. Puteți găsi singuri motivul? Uneori este chiar acolo; dar nu vrem să vedem asta.

Sănătate și Succes

Sursa: http://www.phoenixhelix.com/2014/03/02/christies-story/

Traducere: Echipa Tiroida România 🇷🇴

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page